Syncness je klic, opomnik za prihodnost. Klic, da se spomnimo, preden bo prepozno.
V hrupu in trušču antropofonije, brnenju mest, strojev in cest izginjajo bioakustične pokrajine drugih živih bitij. Skoraj se več ne zavedamo, s katerimi življenskimi oblikami si delimo prostor. Toda antropocentrično podrejanje drugih bitij potlačuje tudi razumevanje živalskega v nas samih. Govorica, s katero se ljudje sporazumevamo, je človeška, glas je živalski. Ali lahko ozavestimo, kako je imeti glas in ritem vkodiran v tkivo nevronskega sistema? Si lahko predstavljamo, da so frekvence oglašanja odvisne od temperature iz okolice? Kako nam govorijo glasovi mehkih in puhastih bioloških vrst z velikimi očmi in kako glasovi žuželk, ki jih običajno sploh ne vidimo? Ali je mogoče razumeti čričke?
Situacija v projektu Syncness nam omogoča, da jih ne le poslušamo, temveč zares slišimo. Naprava je avdiovizualni vmesnik, ki interaktivno ustvarja priložnosti za komunikacijo med človekom in črički. Prepoznavanje signalov, ki jih oddajajo živalice, spominja na bližnja srečanja tretje vrste, kjer vlogo alieniranega drugega zasedejo črički Acheta domesticus. Syncness je ujemanje in neujemanje zvočnih izmenjav med obiskovalcem in živalicami ter predstavlja poskus sinhronizacije z drugim. Situacija je sinonim za zvočno, vendar ne govorno obliko medvrstnega sporazumevanja. Omogoča iskanje univerzalnega algoritemskega jezika za medvrstno komunikacijo. Je jezik kozmičnih razsežnosti.
—
—
Syncness, 2015
Umetnika: Saša Spačal, Slavko Glamočanin
Strokovni sodelavci: Mirjan Švagelj, Anil Podgornik, Shlosart Metalart, Blaž Šolar
Produkcija: galerija Kapelica
Fotografije: Hana Josić, Miha Fras / foto arhiv galerije Kapelica
Spletna stran projekta: Syncness
—
Razstava
Simbiom – ekonomija simbioze, Muzej sodobne umetnosti Metelkova – MSUM+, Ljubljana, Slovenija [Dec. 2016]
Festival Pixelache, Helsinki, Finska [Sept. 2016]
Samostojna razstava
Kapelica Gallery, Ljubljana, Slovenija [Jan. 2016]